شاهوار
با شاهوار ، شاهانه زندگی کن

راهنمای خرید خشکبار تازه

همه ما فواید خوردن میوه و به خصوص میوه های خشک را می دانیم. وب‌ سایت‌ها و نشریات زیادی وجود دارند که فضیلت‌ های آنها را ستایش می‌ کنند. آنها مملو از فیبر و خوبی‌ های جویدنی هستند. یکی از مهم ترین نکته ای که وجود دارد خرید خشکبار تازه می باشد

و خشکبار باید از فروشگاهی معتبر خریداری شود زیرا نگهداری از خشکبار بخصوص در تابستان و هوای گرم بسیار سخت است.

خشکبار و میوه خشک چیست؟


میوه خشک میوه ای است که تقریباً تمام محتوای آب آن با روش های مختلف خشک کردن حذف می شود. برخی از روش های خشک کردن عبارتند از: آبگیری، خشک کردن در فریزر، آب نباتی و غیره . انواع میوه های خشک عبارتند از انبه، سیب ، موز ، توت فرنگی و بسیاری دیگر. میوه‌های خشک را می‌توان بسیار طولانی‌تر از میوه‌های تازه نگهداری کرد و در سفرهای طولانی یا موقعیت‌هایی که یخچال در دسترس نیست، میان‌ وعده مفید و غلیظی هستند.

آیا خشکبار و میوه خشک ها فوایدی برای سلامتی بدن انسان دارند؟


میوه های خشک حاوی مقادیر زیادی فواید سلامتی هستند. میوه های خشک آنتی اکسیدان های قوی هستند و سرشار از ریزمغذی ها و فیبر هستند. یک تکه میوه خشک می تواند حاوی همان مقدار مواد مغذی میوه های تازه باشد اما در بسته بندی کوچکتر و شیرین تر. میوه خشک ممکن است تا 3 برابر فیبر، ویتامین و مواد معدنی در مقایسه با میوه های تازه داشته باشد. یک وعده میوه خشک می تواند درصد مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده روزانه را تامین کند.

خشکبار ها از جمله زرشک، کشمش و انواع میوه خشک ها حاوی مقدار زیادی فیبر و همانطور که گفته شد منبع بسیار خوبی از پلی فنول ها هستند. پلی فنول ها با مزایای سلامتی مانند بهبود جریان خون مرتبط هستند که ممکن است به کاهش انقباض بیماری ها و کمک به سلامت دستگاه گوارش کمک کند و به همین دلیل است که خرید خشکبار تازه بسیار با اهمیت است.

کدام کشور ها خشکبار تازه تری دارند؟


چندین کشور تولید کنندگان عمده میوه های خشک هستند، اما برخی از بزرگترین تولیدکنندگان شامل ایالات متحده، ترکیه، ایران و چین هستند . علاوه بر این، خاورمیانه به دلیل استفاده از میوه‌های خشک در غذاهای روزانه ‌اش معروف است و همچنین عنصر مهمی از محیط فرهنگی را تشکیل می‌ دهد.

چگونه می توان یک خرید خشکبار تازه داشته باشیم؟


تست کیفیت خشکبار ها بر اساس پارامترهای رنگ، ظاهر خارجی و طعم انجام می شود. این آزمایش‌های کیفی اطمینان حاصل می ‌کنند که خشکبار هایی که مصرف می‌کنید عاری از مخمر، باکتری‌های کلیفرم و قارچ هستند. پارامترهای دیگری که میوه های رنگی بر روی آنها آزمایش می شوند عبارتند از: آفلاتوکسین ها.

قسمتی بزرگ از خشکبار ها میوه خشک ها اند که بسیار مفید برای بدن می باشند و در عین حال تشخیص خشکبار و میوه خشک تازه سخت است و کار راحتی نیست اما در اینجا ما می توانیم چند راه برای تشخیص خشکبار تازه را به شما معرفی کنیم.

مهمترین چیز در مورد هر محصول کیفیت آن است. به خصوص در مورد خشکبار ها و میوه های خشک، مهم است که بدانید چگونه می توانید از کیفیت بالای آنها مطلع شوید.

--> -->